Piše: Stefan Nikolić, Digital Marketing Specialist

Sigurno su već počele da vas nerviraju reklame koje na Youtube-u prekidaju svaku emisiju ili pesmu koju želimo da pustimo. Setićete se da pre par godina nije bio slučaj da toliki broj reklama svakodnevno iskače na našim pametnim uređajima.

Razlog zbog kojeg je to sve učestalija pojava je taj što je digitalni marketing najefikasniji metod reklamiranja i sve veći deo budžeta namenjenog za celokupan marketing se upravo tu sliva.

U daljem tekstu naveo sam 5 razloga zbog kojih je to tako.

1. Najjeftinije oglašavanje

Istraživanja kažu da je digitalni marketing jeftiniji od svih vidova reklamiranja, a podatke istraživanja možete videti par pasusa niže, samo ću vam prvo objasniti koje su mere u pitanju i kako se posmatraju.

Dole navedeno istraživanje pokazuje prosečnu cenu za 1000 prikaza reklame (CPM – Cost Per Thousand Impressions ili ti Cost Per Mile) na određenim platformama. Dakle, koliko bi trebalo da platite određeni vid marketinga da se vaša reklama ukupno „prikaže“ 1000 puta.

 

Dakle, prosečni CPM:

Direktna pošta (flajeri) – $57

TV – $28

Magazin – $16

Novine – $16

Radio – $10

Billboard – $5

Društvene mreže – $2.50

 

To govori, da ako uporedimo najčešći vid reklamiranja – flajeri (direktna pošta) i marketing na društvenim mrežama, društvene mreže su preko 20 puta jeftinije za mnogo bolji efekat.

Na grafikonu možete videti prosečni CPM po raznim državama. Uglavnom je cena prilagođena standardu koji država ima, ali ne mora biti pravilo.

2.  Efekat je bolji zato što prikazujete reklame osobama koje zanima vaš proizvod/usluga, a ne delite flajere onima koje apsolutno ne zanimaju vaši proizvodi ili usluge.

Kako to?

U savremenom društvu kao što je naše, 99% vaših potencijalnih klijenata/kupaca ima profil na društvenim mrežama ili koriste Google pretraživač. 59% osoba posete društvene mreže SVAKOG DANA, a trećina njih (20% svih stanovnika) posećuju društvene mreže preko 5 puta dnevno.

Veštačka inteligencija (koju koriste Facebook, Istagram i Google algoritam) tačno zna koje su naše navike, šta volimo, šta smo pretraživali, gde se krećemo, koje smo objave lajkovali i tako smo svi mi sortirani na sledeći način;

Na primer, ja koji pratim gomilu stranica o mačkama, ukoliko neko želi da reklamira proizvode za mačke, on može podesiti da algoritam prikazuje reklamu zaluđenicima za mačke (meni) i takva publika će pre kupiti proizvode za mačke nego da prikažete reklamu recimo osobi koja ima psa ili je kućni ljubimci uopšte ne zanimaju (što bi bio slučaj kada bi redom delili flajere svakoj osobi na koju naletimo)

Isto važi i za osobe koje često putuju, njima možemo prikazivati turističke aranžmane, osobama koje se često kreću po restoranima možemo reklamirati jela svog restorana, osobama koje prate režime ishrana i treninga možemo reklamirati svoju teretanu itd.

Dakle, mogućnosti targetiranja (biranja vaših idealnih klijenata/kupaca) su neograničene, te ako koristimo sve pogodnosti koje digitalni marketing nudi, nećemo „bacati“ novac na reklamu prikazujući je osobama koje naša priča ne zanima, a bićemo konstantno pred očima onima koje zanima.

3. Ono što ni jedan vid reklamiranja ne pruža jeste direktna komunikacija sa klijentima/kupcima (komentari, poruke, pozivi…)

Ako niste znali, preko 90% osoba je koristilo i koristi društvene mreže da komunicira direktno sa biznisima.

Na taj način društvene mreže nam pomažu da mnogo bolje razumemo svoju publiku, a aktivno prisustvo na mrežama utiče na publiku tako što gradi odnos koji uliva poverenje.

Kada pokrenete bilo koju kampanju, odmah možete videti reakciju publike kojoj ste predstavili reklamu. Kroz komentare, lajkove, poruke koje vam stižu, deljenja i klikove na vašu objavu, znaćete tačno kako vas publika percipira, da li im se sviđa ono što imate da ponudite, kao i koje korake trebate da preduzmete u narednim kampanjama, ali i još mnogo toga.

4. Tu dolazimo do sledećeg razloga – statistika koja vam sve govori.

U statistici koju nudi digitalni marketing možete pogledati STOTINE parametara preko kojih lako možete doći do zaključaka na koji način da sve više i više usavršavate naredne kampanje.

Kad kažem „usavršavate“ mislim na to da ćete tačno znati na koji sadržaj publika najviše reaguje, te će svaka naredna kampanja biti sve efikasnija u ostvarenju vašeg poslovnog cilja.

 

Naravno, potrebno je vreme i iskustvo kako bi se u što kraćem vremenskom intervalu došli do recepta koji je najbolji za vaš biznis, ali poenta je da ni jedan drugi vid reklamiranja ne može da vam pruži toliko povratnih informacija o reklami koju ste plasirali kao statistika sa kojom platforme za digitalni marketing raspolažu.

5. Najlakše možete prikazati imidž vašeg biznisa.

Publika voli priču. Konkurencija ima previše, čime god da se bavite. Ono što može i što bi trebalo da vas izdvoji od konkurencije je VAŠA PRIČA. Društvene mreže vam pružaju mogućnost da na najlakši način postanete brend i ispričate svoju priču.

Toliko je bezličnih biznisa; prodavnica, kafića, restorana, salona nameštaja koji su tu samo radi profita. Ukoliko utisnete dušu u ono čime se bavite, bićete mnogo uspešniji.

Lično bih pre otišao u porodični pab koji proizvodi svoje pivo, čiji su recept baka i deka doneli iz posete Nemačkoj krajem 60-ih godina prošlog veka i gde je ta tradicija ostala negovana do dan danas, nego u pab koji služi samo da bi natočio i prodao što više komercijalnih piva.

Ako ste kreativni i imate zanimljivu priču, iz iskustva znam, društvene mreže će vaše biznise lansirati u nebesa.

Nadam se da ćete zbog gore navedenih razloga uzeti u razmatranje da iskoristite potencijal digitalnog marketinga i unaprediti svoje poslovanje.

21. vek je, deca od 2 godine ne silaze sa pametnih telefona, te ne bi trebao ni vaš biznis. 😉

 

Svako dobro,

Stefan Nikolić